lördag 6 juni 2009

Trött Tobias tillbaka till TV:n

Efter en, som det känns, lång dag med STCC och annan motorsport i Göteborg på en häftig bana i hamnen är jag tillbaka i hemmets trygga vrå igen. Många av mina lokala partikamrater var i Skänninge och tog emot Victoria på nationaldagen, jag fick nöja mig med Carl-Philip i full fart i sin Porsche Carrera... Inte för att jag är rojalist direkt, men en rolig jämförelse. Bilden ovan visar östgötska föraren Mattias Anderssons något deformerade fordon i race 2. Race 1 gick bättre med en tredjeplats som resultat.

I går var det för övrigt dags för en ny ledare i MVT där jag tar upp återförstatligandet av skolan.

I kväll kikar jag (av någon outgrundlig anledning) på fotboll. En halvlek har spelats och Danmark leder med 1-0. Tragisk effektivitet av Sverige - missad straff, gratismål till motståndarna, bollinnehav men inget resultat. Svensk fotboll... well well.

I morgon ska jag gå och rösta - betydligt mer engagerande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar