torsdag 11 juni 2009

Populär Paulsen personröstarnas pålitligaste politiker

Efter morgonens inledande arbete tog jag mig en titt på Valmyndighetens sammanställning av personkryss i valet till Europaparlamentet och kan konstatera att över 220 000 personer har kryssat Marit Paulsen. Över 50% av alla personer som röstade på Folkpartiet kryssade Marit!

Forza tanter: prata inte skit om andra, var ett rakt och tydligt parti.



"Min" Olle Schmidt fick knappt 12 000 röster, men det är ändå inte illa pinkat av en person som hoppade in i uppdraget mitt under förra mandatperioden. Olles arbete har uppmärksammats överallt på den politiska skalan och bara det är ett starkt erkännande.

För övrigt noterar jag att 61,70% av FI:s väljare kryssade. 97,5% av dem valde Gudrun Schyman. Det får mig ändå att fundera - om Piratpartiet sägs vara ett enfrågeparti, är då inte Feministiskt Intitiativ ett enpersonsparti?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar