fredag 26 juni 2009

Skärgården strålade som solen, sköna stunder slutresultatet

Under fredagens första halva fick jag och fästmön tack vare min pappa chansen att följa med en av Skärgårdsstiftelsens tillsynsmän ut i Skärgården - och vilken kanontripp det blev! Strålande sol, svag vind, trevligt sällskap, mycket att se och uppleva. Vi såg mycket i natur- och djurväg, tyvärr ingen havsörn som vi hade hoppats lite på, men mycket annat som exempelvis truten på bilden nedan - den uppskattade inte vår närvaro...


Jag kan bara konstatera att skärgården är enormt vacker och det är inte direkt någon slump att jag saknar vattnet... Det är tur att det är sommar och ledigt ibland!


Apropå sommar vet man att det just är sommar nyheter som den här toppar Correns hemsida: Här går fasanen till attack

Michael Jackson är död och det är i princip alltid tråkigt när någon går bort i förtid, men jag kan omöjligt förstå att människor gråter flera timmar i sträck. Jag kan förstå att musiken i sig har satt sina spår, men att sörja den mycket underliga människan... nej. Men, det är väl tur att vi alla är olika, det skulle bli ganska tråkigt annars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar