måndag 15 juni 2009

Sista spurten - sedan sommar, sol samt slöande

Två mycket hektiska dagar återstår innan torsdagen och lugnet (?) tar vid... I morgon jobb hela dagen, därefter som sagt KF - onsdag är det jobb och socialt samkväm som väntar från morgon till natt. I kväll har jag för övrigt skrivit försommarens sista krönika till Linköpings-Posten och dito ledare till MVT.

I dag kom också regeringens förslag till ny skollag och det finns väldigt mycket jag sympatiserar med i det. Jag återkommer med en närmare analys från min sida framöver, men det som verkar uppröra (oppositionen, surprise) mest är att Komvux-möjligheterna för personer med godkända betyg reduceras. Jag tycker att det är helt rätt, resurserna på den nivån bör naturligtvis läggas på de som behöver det mest. Solidaritet. En annan punkt som också är bra är tydligare regler för friskolor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar