tisdag 23 juni 2009

Liten lägesrapport: lugn, läsande, lummigt

Midsommarhelgen tillbringades här ute i Roslagens skärgård (vi är alltså fortfarande kvar) och det var minst sagt lugnt och skönt, dessutom med trevligt sällskap av både fästmö och ett par vänner. Det som alltid omtalade vädret var varierande, men i stora drag över förväntan - det blev till och med ett midnattsdopp på tidiga midsommardagens morgon!

Min första "riktiga" semesterdag ägde rum i går och insatsen bestod då av i att ligga på bryggan och sola, kombinerat med att läsa ut första boken i Twilight-serien (vampyrer...). Jag läser för övrigt en sommarkurs på distans i år, Fantasylitteratur, och funderar en del på vad jag ska skriva om i arbetet. Som tur är har jag några veckor/månader på mig...

Det politiska livet på det lokala planet har tagit semester och så verkar även Mjölby kommuns hemsida ha gjort - i normala fall finns kommunfullmäktige på web-TV några dagar efter sammanträdet, men inte än. Nåväl... ha en fortsatt skön sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar