fredag 12 juni 2009

Olle organiserar organet och ordnar ordning

Läste nyss att Olle Schmidt blir gruppledare för Folkpartiets europaparlamentariker, vilket naturligtvis är positivt för mig som tycker om hans frågor. Jag måste naturligtvis tipsa om hans egen bloggpost, där han klargör valanalys och förtydligar vad han kommer att prioritera framöver.

Till sist, innan jag däckar för kvällen, kom ytterligare en ledare från mig i MVT i dag, denna gång rörande Östgötatrafikens onyanserade och illa underbyggda omprioriteringar som drabbar mindre orter på landsbygden. Det är för övrigt också klart med en fortsättning med ledarskrivandet efter sommaren, vilket glädjer mig enormt.

Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Lite synd/konstigt att ledarna på MVTs hemsida inte märks med författarens namn...

    Hej förresten ;)
    Jag följer din blogg numer, måste ju ha lite koll!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej där, tack för titten! :)

    Ledare i dagstidningar märks generellt inte med namn, normalt har man en ledarredaktion som gemensamt står bakom det som skrivs. I mitt fall är jag dock ensam, men det har jag inget emot än så länge...

    Ha det fint i västsverige, så hörs vi!

    SvaraRadera