torsdag 5 augusti 2010

Födelsedagen firad

Jaha, då har jag på pappret blivit 30 år i dag och passar på att tacka för alla gratulationer som har trillat in på olika sätt! Ärligt talat känns det inte någon större skillnad gentemot i går och någon 30-årskris har jag inte fått uppleva. Fast det är klart, den kanske kommer när man väl har passerat 30? Eller är det dags för 40-årskris?

Frekvensen på bloggandet har inte riktigt blivit vad jag tänkt mig de senaste veckorna, men jobbet är härligt stimulerande och valet närmar sig med stormsteg. Jag kommer inte att hinna kampanja så mycket på gator och torg, men det är väl ärligt talat inte min starkaste sida heller. I stället har jag till exempel jobbat med folders med mera till Folkpartiet i Mjölby och även hjälpt partivännen Maths Andersson i Motala. Framöver kommer också ett antal nya annonser för olika media att skapas.

Några ledare till MVT har det också blivit, en av dem är publicerad på nätet hittills: Oansvariga satsningar - utan finansiering

I övrigt kommer det utspel till höger och vänster, från både höger och vänster. Det finns mängder att tycka och tänka om, men åter igen slås jag åtminstone i debatt/insändare i papperstidningar att det är väldigt mycket "klanka ner på" som gäller från oppositionen. Det är inte många egna förslag som kommer från vänstersidan, varken lokalt eller riks.

Sverigedemokraterna får också stort utrymme i viss media för att de enligt vissa opinionsundersökningar hamnar som "vågmästare". Visst är det intressant, men de får i mitt tycke oproportionerligt mycket utrymme för det. Fokusera på deras politik och dess brister i stället, om de nu ska få det spelrummet.

Nåväl, det var allt för denna gång - snart väntar sömn och en ny relativt tidig arbetsdag innan helgen och en liten lördagstripp till Småland tar vid.

2 kommentarer: