måndag 30 augusti 2010

Att se sitt ansikte i brevlådan...

...är kanske inte något man räknar med, men det var precis det jag fick uppleva i dag. Det var uppenbarligen "stora folderutdelardagen" politiskt, men jag tror att vi i Folkpartiet i Mjölby stack ut på ett bra sätt eftersom vi inte låg inklumpade i reklamklumpen. Åtminstone inte hos mig.

Mitt ansikte finns för övrigt på folderns baksida i egenskap av kommunens högst placerade riksdagskandidat - och i morse fick jag apropå det ett härligt mail från en östgötsk företagsledare som klargjorde att han kommer att kryssa mig! Snacka om egotripp, och dessutom med en rejäl genomgång av personens åsikter i många olika frågor. Tack!

Noterbart är annars att postskörden innehöll dubbla upplagor av utskick från den rödgröna trion - en variant med valsedlar för Boxholm och en med diton för Mjölby. Det är problematiskt med postnummer som sträcker sig över flera kommuner, kan jag lugnt konstatera...

Centerpartiet skickade sin information i ett vanligt kuvert som var lätt att öppna, och vi i Folkpartiet hade en folder med en liten klisterlapp som inte bör vålla alltför stort förtret.

S, V och MP däremot hade en konstruktion som var väldigt svår att ha att göra med, först på tredje försöket lyckades jag öppna utskicket utan att ha sönder detsamma. Det känns inte särskilt genomtänkt, inte minst med tanke på dem som har svårare med finmotoriken.

Dessutom tycker jag att vi i Folkpartiet var klart bäst på att tänka på textstorleken. Det är inte alla som kan läsa liten text... och dessutom blir det lätt alldeles för mycket information i ett utskick av det här slaget. Det bör vara relativt lätt att ta till sig det som står, och samtidigt ska det ges information om var/hur man kan få veta mer. I vårt valmanifest, till exempel.

Apropå ansikten måste jag som avslutning bara dela med mig av denna underbara bild som Joakim Nilsson ligger bakom, om jag har förstått saken rätt. Tack för skrattet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar