torsdag 4 mars 2010

Överdriven övervakning överklagas

Ännu en morgon där en lång, omväxlande och rolig dag ligger framför mig. Många olika sorters arbete väntar, både utomhus och inomhus - skönt att vädret ser ut att vara på rätt humör.

Det har blivit mycket sport i bloggen under OS, jag kunde inte riktigt hålla mig ifrån det, men nu är det slut på det för den här omgången.

Några ledare i MVT som inte har länkats härifrån tidigare:

- Lovande start för ny kommunchef
- Ny turistattraktion
- Idrotten påverkar samhället

I morgon fredag kommer en ny om entreprenörskap och på måndag uppmärksammas Internationella kvinnodagen.

Annars då? Tja, förutom olika typer av jobb pågår inom politiken fortfarande studiecirkeln i Mjölby, plus att jag och några till från lokalavdelningen i Mjölby åker till Liberalt riksmöte i Västerås 13-14 mars. Förra gången jag varpå plats på motsvarande möte i Linköping var jag "rookie" och fick mersmak. Den här gången åker jag till träffen som vice ordförande i lokalavdelningen, dess högsta namn på länets riksdagslista och på valbar plats på kommunlistan. Vem sa att man inte kan påverka?

I övrigt har striden om datalagringsdirektivet blossat upp igen, den här gången på ett positivt sätt. Allt fler ställer sig efter den tyska domen om dess ogiltighet kritiska till hanteringen och det visar än en gång att bara för att EU säger en sak behöver det inte införas. Det gällde IPRED, det gäller datalagringen. Det lär även gälla IPRED2 och annan idioti som kommer framöver, oavsett vad Beatrice Ask och Thomas Bodström kläcker ur sig. Grundläggande mänskliga rättigheter kan inte tummas på.

Det var allt för nu, dags för frukost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar