måndag 15 mars 2010

Alliteratören accepterar annorlunda allians-approach


Allians för Sverige har i dag kort och gott blivit Alliansen (SvD). Jag såg att någon liknade nya logotypen med Animal Planets och det känns faktiskt inte helt olikt. Samtidigt är det skönt att allting kring politik och samarbete inte alltid måste vara så förbaskat tråkigt och stereotypt. Det är tillåtet att sticka ut och variera sig! Dock avskyr jag den avstavade varianten:
ALLIA
NSEN

Just nu tar också Kulturnyheterna (!) i SVT upp ämnet, med färgen orange som central punkt. De verkar dock ha missat att färgen inte är ny för samarbetet. En flummig skeptiker fick också uttala sig. Han var säkert någon form av expert, men jag uppfattade aldrig vad han hade för titel.

I kväll har jag annars avslutat studiecirkeln med folkpartiklarna från Mjölby. Jag hade så klart önskat att fler kunnat delta oftare, men det känns ändå väldigt lyckat i stora drag.

Dags för sömn, tack för i dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar