torsdag 18 mars 2010

Direktiv där datalagring dryftas dumpas drastiskt

Jag har precis avslutat eftermiddagens stundtals hektiska arbetspass och är just nu inne på lite mat & vila inför kvällens kvartsfinalarbete i ishockeyn. Närmare bestämt är det highlights från Brynäs-Djurgården som står på schemat!

En intressant nyhet som har nått mig i dag är att Camilla Lindberg och Mathias Sundin ligger bakom ett välkommet nytt grepp med ett väljarkontrakt om datalagringsdirektivet (SvD, SvD:s ledarblogg). Syftet är att tydliggöra för väljarna vilka kandidater till Riksdagen som tänker rösta nej vid en eventuell omröstning av direktivet - och det hela kretsar kring nya sidan www.nejtilldatalagring.se.

Greppet med väljarkontrakt är helt klart intressant och Mathias har bevisligen snappat upp en del på andra sidan Atlanten. Camilla har tidigare bevisat att hon står upp för sin åsikt och vad jag tycker om Mathias bör den vane bloggbesökaren känna till vid det här laget.

Jag kommer i egenskap av kandidat till Riksdagen i valet 2010 självklart att skriva under detta kontrakt, eftersom direktivet är både oproportionerligt och missriktat. Det ligger inte alls i linje med den liberala filosofi som jag ställer mig bakom.

Nu väntar fortsatt laddning inför nedsläpp. Må bästa lag vinna - både i politiken och i idrotten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar