söndag 21 mars 2010

Slapp söndag? Sällan, sysselsatt skribent sliter ständigt!

Söndag är enligt gamla traditioner en vilodag, men inte i mitt hem. Det är i och för sig en befrielse att just kunna vara hemma och arbeta, det går bra med en stor gnutta tålamod på grund av den i sammanhanget bristfälliga internetuppkopplingen.

Apropå det hade vi i Projekt Degdala ett möte i går förmiddag, med en bra diskussion från både boende, kommun och nätleverantör. Nu laddar jag inför kommande arbete med att verkligen få saker till stånd så snart som möjligt. Gårdagen tillbringades också delvis i Boxholm och frågesport, med hyfsat resultat. Knappt godkänt skulle jag säga, men inte mer.

I dag är det annars hockey för nästan hela slanten, med uppladdning inför både Kvalserien och slutspelets kvartsfinal 3 - plus uppföljning av första rundan i den förstnämnda. Hockeyligan.se vilar snudd på aldrig.

I fredags kom också ett inlägg från mig i debatten om den påstådda "straffskatten" för pensionärer. MVT:

Illvilliga försök till språkmissbruk

Ett utdrag:

Om väljaren lyssnar på det rödgröna blocket, som i egenskap av opposition lägger an en mer aggressiv framtoning, framställs skillnaden i beskattning som en ”straffskatt”. Men ställ dig själv frågan: om en viss grupp får det bättre, får därmed en annan grupp det automatiskt sämre? Svaret är naturligtvis nej.

Nu återvänder jag till hockeyskrivandet igen, samtidigt som vintersport på skidor strömmar ur TV:n. Man kan ha det betydligt sämre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar