måndag 13 september 2010

Säker seger? Sällan! Stundande svängningar snarare sannolika

Det här pratet om att "ta ut segern i förskott", "valet är avgjort" och andra påhitt är mest fånigheter. Glöm allt snack om att valet är avgjort en vecka i förväg. Glöm det!

Mona Sahlin var riktigt bra i gårdagkvällens debatt, även om jag gillade Fredrik Reinfeldt också. "Semestrande" och lediga oppositionspolitiker, ivrigt påhejade av underligt agerande fackförbund och andra bundsförvanter, kommer att köra stenhårt den här veckan. Den som tror någonting annat tror helt fel!

I bloggosfären finns i dag annars en hel del prat om att Alliansen är det just nu givna valet för den som vill motarbeta Sverigedemokraterna. Visst ligger det något i det - oavsett vem som vinner är en majoritetsregering önskvärd om SD samtidigt kommer in i riksdagen.

Bloggar: Seved Monke, Mark Klamber, Rasmus Jonlund, Marcus Grundén, Olov Lindquist, Frispinn, Erik Svansbo, Mary X Jensen, Per Altenberg.

I morgon ska jag ut och promenera i politikens tjänst, innan jobb väntar under eftermiddag och kväll. Jag kan för den delen lova att det finns gott om promenad- och pratvilliga politiker i det borgerliga blocket också - och någon seger finns inte uttagen i förskott. Glöm det, nu gäller det.

Jag vill ha ett samhälle där individens egen förmåga och möjlighet att styra över sitt eget liv, i kombination med solidaritet för den som behöver, får råda.

Därför lägger jag min röst på Folkpartiet Liberalerna den 19 september - både i kommun-, landstings- och riksdagsval

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar