söndag 12 april 2009

Påskhelg

Guldfest onsdag natt, guldfirande torsdag dag och sedan hemresa - sedan dess har det med några korta undantag varit ledighet för min del de senaste dagarna. Eller ja, icke-"jobb" i varje fall, lite nytta har jag fått göra i dag också när vi fällt några träd och när jag bytt till sommardäck på en av bilarna.


Dessutom tog jag mig tid att skicka iväg bilder från guldfirandet på torget i Karlstad i torsdags, det var en snudd på sagolik historia när det grådassiga vädret förbyttes i strålande solsken och vårvärme när väl spelarna dök upp. Många glada, tårfyllda och nostalgiska miner blev det på scenen - en av kämparna som visade mest glädje är Emil Kåberg, bilden ovan... se hela bildspecialen på Hockeyligan.se.

På tisdag blir det lite av en nystart för mig inför sommarsäsongen. Möte med politiska skribenter på MVT (tidningen) i Motala följs upp med möte i Linköping och en första planering av sommarprojekt och struktur för framtiden. Det är sköna, potentiellt grymma saker på gång där...

Veckan som kommer ska jag också jobba vidare med Projekt Degdala. Det måste bli lite mer "action" där också igen, det har fått stå tillbaka lite för jobbet ett tag - naturligt nog. Nästa steg är att luska vidare hos MWNet och se vad de har kommit fram till, men först väntar sömn och lite diversejobb under måndagen.

För övrigt är det mindre än två månader kvar till nästa val. Glöm inte bort det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar