söndag 7 februari 2010

Åderdomlig Ådi återupplivad

I dag var det dags igen för trotjänaren Ådi att protestera å det grövsta. Denna gång hamnade jag på E4-avfarten vid Mantorp på grund av... ja, ett fel. Tändningen fungerade helt enkelt inte, men efter en halv dags vila och batteriuppladdning efter hembogsering är han nu återupplivad. För tillfället. Stackarn behöver pension.

Den vita springaren tog mig i varje fall snällt till och från basketmatchen i Norrköping i fredags kväll. En bild från det jobbet publicerades på UNT:s hemsida och jag måste erkänna att det var min första korgbollsmatch "live" någonsin. Jag är ingen stor supporter av korgboll, men det var i varje fall roligt att fotografera den... I dag var det dags för squash i Linköping - också mycket underhållande, när jag väl tog mig dit. Försenad.

I övrigt kritiserade jag en avhoppad riksdagsledamot i Moderaterna i senaste ledaren i MVT, dessutom har jag också filosoferat lite kring valet mellan makt och ideologi.

Vad är det för övrigt med dessa onsdagar? Nu säger de att det ska snöa massor även kommande onsdag... läge att hålla sig hemma igen, kanske lika bra med tanke på Ådis pålitlighet på sistone. I morgon bitti tar jag mig förhoppningsvis till pendeltåget i varje fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar