fredag 16 juli 2010

Hemma, härligt härligt!

Efter en underbart lång, skön och otroligt upplevelserik (nytt ord..?) bröllopsresa/smekmånad med min älskade och nyblivna hustru är vi nu sedan i måndags tillbaka i Sverige igen. Det är en enorm mängd intryck och tankar som har följt med mig hem i bagaget, utöver det rent fysiska.

Jag kan i varje fall konstatera att resan var mycket lyckad, precis som bröllopet och allt runt omkring, och vill passa på att även här tacka alla som var inblandade på ett eller annat sätt!

På måndag börjar jag jobba "på allvar" igen även om jag har tjuvstartat lite smått och det är roliga utmaningar och stora positiva förändringar som är på gång. Jag tänker inte gå in närmare på det, men det är härligt att få vara en del av framgångar!

I det politiska livet är det just på måndag exakt två månader kvar till valet den 19 september och det kommer naturligtvis också att prägla min tillvaro den närmaste tiden. Det är en hel del som ska göras på olika plan med framtagning av kampanjmaterial i tryckt och digital form, utdelning och naturligtvis också personliga möten.

Att missa almedalsveckan kanske kan förefalla vara en dödssynd för en person som aspirerar på att vara politiker under ett valår, men det har ärligt talat varit ganska skönt. Jag har aldrig varit på plats på Gotland under denna vecka förr och har därför inga egna erfarenheter av den, men jag tror att det kan vara en fördel för mig också på något vis. Hur som helst har jag följt veckan sporadiskt framför allt via SvD:s hemsida och noterat uppbrända pengar (både fysiskt och budgetmässigt), vallöften och diskussioner av olika slag. Littorin-historien har naturligtvis också fått sin uppmärksamhet, men jag måste säga att min bedömning i dagsläget är att Aftonbladet inte har all smutstvätt ren... men det är i grunden deras problem och deras sak att ta tag i.

Från och med nu ska jag, trots att jag åkt på en släng av sjukdom på andra sidan jorden där det är vinter, framöver blogga mer intensivt än under de senaste månaderna. Det behöver väl i och för sig knappast förtydligas, men jag gör det ändå. Jag ska göra vad jag kan för att bidra till att Folkpartiet och Alliansen får fortsatt förtroende både i kommun, landsting och riksdag!

2 kommentarer:

  1. Stort grattis till dig och din fru

    Kram Carina Boberg, Linköping

    SvaraRadera
  2. Stort tack för gratulationerna! Vi ses framöver.

    SvaraRadera