tisdag 20 juli 2010

Alla lika, alla olika - Lex Amanda

Ibland kommer man i kontakt med människor som på ett eller annat sätt tillför en ny dimension eller ett nytt tankesätt i livet. Internet har en stor del i detta, eftersom människor som aldrig någonsin skulle ha mötts i "verkliga" livet (nåja...) kommer i kontakt med varandra.

Den människa som jag tänker ta upp i dag är Amanda Brihed som oförtrutet kämpar på för sin sak, som även berör många andra. Kanske är det framför allt inlägget "Mors dag, men inte för alla" som jag varmt rekommenderar för läsning, men det är också mycket mer än "bara" det inlägget. En delvis ny värld har öppnats, tack vare Amanda.

Problematiken kring frågor som exempelvis transsexualism är säkerligen tillräckligt stora för individerna utan att samhället ska lägga ännu större bördor, krav och bekymmer på den redan befintliga trubbelhögen. Inte minst därför är det positivt att se att allt fler engagerar sig i frågorna och att allt fler får upp ögonen för dem. Jag ska ärligt säga att jag är en av dem som inte har varit särskilt insatt tidigare, men jag är åtminstone på bättringsvägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar