måndag 31 maj 2010

Poetiskt partiråd

Det är roligt att jag har satt avtryck i partirådets historia som den enda person med hundraprocentigt beredningsförslag på avslag på sina yrkanden år 2010... (härligt byråkratspråk...)

...men jag väljer att tolka det som att jag för debatten framåt och väcker några tankar. Det jag fokuserade på var att vi i första hand ska lyfta fram vår egen politik, inte motståndet mot andras.

Linnea Daréll fick för övrigt också ett avslag, alltså var det enbart östgötar som fick det. Vi vågar i varje fall tänka friare!

Mitt andra yrkande följde jag upp med en nervös och härlig stund i talarstolen, inte långt efter namn som Birgitta Ohlsson, Olle Schmidt och Carl B Hamilton. Att bara få förekomma i det sammanhanget är hedrande.

Det gick bra. Partisekreterare Erik Ullenhag gav till och med komplimangen "enormt poetiskt" gällande den förändrade formuleringen som jag föreslog på plats: "Utveckla kärnkraften - för klimatets och basindustrins skull".


Uppsala konsert & kongress var platsen, stort, vackert och dyrt... Soligt också, i varje fall söndagen. Många trevliga diskussioner under lördagens seminarier och bra debatt under söndagens partiråd. Det var kort och gott en trevlig upplevelse, som jag gärna upplever igen om jag får chansen.


Jan Björklunds tal var som vanligt inspirerande och Den Store Ledaren har tydlig medvind. Vår egen politik är mycket bra och oppositionens mindre bra. För att inte säga stundtals vansinnig.

Nu väntar en ny vecka. Lev väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar