söndag 23 maj 2010

Partirådsdags!

Nästa helg har jag äran att som representant för Folkpartiet Liberalerna i Östergötland bege mig till Uppsala. Där ska jag dels delta i utbildning som kandidater och andra får inför valet, dels delta i partirådet. Jag har därför fått hem handlingar att läsa igenom och komma med synpunkter på - och den chansen tänker jag ta. Jag har nämligen (än så länge) hittat en sak jag verkligen stör mig på och som inte gagnar partiet, tvärtom. Vissa tycker kanske att det är petitesser i hur man använder ord, men det är oerhört viktigt att inte sänka sig till vissa nivåer.

I kväll har jag annars haft förmånen att fotografera lokala folkpartister vid den vackra hembygdsgården i Mjölby. Vi tog gruppbilder i olika konstellationer, plus individuella porträttbilder som ska användas till olika saker. Tack till alla som kom, det blev ett ganska stort gäng!

Innan jag fortsätter kvällen med lite mer skrivjobb ska jag kort och gott länka till mina senaste ledare i MVT.

Sverigedemokraterna är ett förlegat parti om SD:s vara eller inte vara
Populismens fega ansikte om Mona Sahlins svängning kring euron
Hoppfulla signaler måste följas upp om C i Vadstena och obefintlighet på nätet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar