måndag 19 oktober 2009

Mjölbys mix mosar Motalas motsvarighet

Ytterligare en fulladdad vecka har passerat, med både glädje- och sorgämnen. För att kort inleda om det senare är FRA-lagen "version 2.0" klubbad. Till synes ger den "bättre" integritet, men grundtänket är fortfarande fel. Bakläxa.

På den positiva fronten hade FP Mjölby ett trevligt gruppmöte förra veckan och vi kommer sannolikt att starta en studiecirkel eller motsvarande om Internet, bloggar, forum etc. Det finns mycket att lära och jag tror att vi kommer att kunna skapa en bra arbetsmetod med hjälp av forum och få ut en hel del budskap via nätet i övrigt. Det personliga mötet går inte att förkasta, men fortfarande är det rätt att förnya sig.

I helgen hålls också ett "minilandsmöte" i Mjölby, där jag tyvärr inte kan delta hela dagen eftersom jag ska till Åtvidaberg och hylla ÅFF för framgångarna och avancemanget till Allsvenskan i fotboll. På fredag ska jag också till Växjö på närträff i den skogsvårdskurs jag läser just nu (går på distans över två terminer).

I morgon tisdag är det för övrigt dags för kommunfullmäktige i Mjölby och det kan nog bli lite livebloggande i Folkpartiets Mjölbyblogg. Tidigare i dag var jag på besök på Motalas motsvarighet och observerade till en ledare i MVT i morgon. Bland annat kunde jag konstatera att det var betydligt mer oroligt bland ledamöterna i Motalas församling än det normalt är i Mjölby.

Betydligt mer. Mobiltelefoner som ringde, folk som pratade, gick ut och rökte och så vidare. Att ledamöterna verkade placera sig i salen utifrån partitillhörighet bidrog säkert - och bland annat därför är Mjölbys mix att föredra! Rubriken på detta blogginlägg är naturligtvis aningen tillspetsat, men innebörden är ändå sann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar