tisdag 1 september 2009

Ålderdomlig Ådi återstår åtskilliga år

Medan jag befann mig på möten i Stockholm i dag passade Ådi (och min far) på att åka till Bilprovningen för efterkontroll. Avgasvärdena var bra och lysena var numera godkända, därmed gick det vägen och Ådi har fått ytterligare ett år av liv i trafiken. Det tackar jag, och även miljön, för - det är knappast mer miljövänligt att producera en ny bil än att rulla vidare med den gamla, även om den senare drar marginellt mer bränsle.

För övrigt borde jag skaffa en cykel och använda för transport till pendeltåget, när ekonomin tillåter. Tills vidare får det bli bilen (det vill säga Ådi ovan) eller möjligtvis inlines när jag fått upp den träningen igen och framför allt nya skosnören till dem - råttorna i den gamla boden knep ett av de tidigare...

Jag har inte skrivit något särskilt om integritet eller medborgarrätt på ett tag, men för den sakens skull är ärendet inte lugnt. Förhandlingar om EU:s telekompaket är på gång och en demonstration hölls mot ett vansinnesbeslut i den (som vanligt numera) otillräckliga tingsrätten. För den som inte är insatt i "nedstängningen" av The Pirate Bay i förra veckan handlar det om att en leverantör av bandbredd på Internet tvingades sortera bort trafiken till TPB, trots att leverantören i fråga inte hade något direkt samröre med densamma. Ett uppenbart brytande av budbärarimmuniteten / brevhemligheten. Tingsrätten är även JO-anmäld.

På tisdag i nästa vecka är det dags för mig att presentera min kandidatur till Riksdagen, läs mer på Folkpartiets Mjölbyblogg. Dags att fila på hjärtefrågor och lite till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar