söndag 2 augusti 2009

Lycklig liberal lyssnar lyhört, ledaren levererar

Dagar som denna är jag glad att jag hittat rätt, att jag passar in i Folkpartiet - eller jag ska snarare säga, att Folkpartiet verkar gå åt allt mer rätt håll, det vill säga åt det håll jag tycker. Inte i alla frågor, men ändå i allt fler.

"Bravo" var min första tanke när Ekot rapporterade om att partiledaren Jan Björklund i sitt tal i Marstrand i dag bland annat hade kungjort att FP dels vill att statsbidraget till kommuner och landsting ska höjas 2010 och dels att minst 10 000 nya utbildningsplatser behövs redan i början av nästa år. Det ekonomiska tillskottet behövs sannerligen för att motverka neddragningar som ytterligare spär på den nedåtgående spiralen. Gällande platsutökningen - alla ska inte behöva utbilda sig, men det är en bra sysselsättning när konjunkturen är som den är.


En stund senare trillade ett nyhetsbrev från Jan ner i min inkorg och jag läste sammanfattningen, fortfarande nöjd. Efter att även ha läst hela talet är jag mycket nöjd. Jan Björklund är en värdig partiledare och innehållet är värdigt Folkpartiet och den "äkta" socialliberala andan.

I övrigt består min söndag av tvätt, disk, matlagning, uppsatsskrivande och trädfällning. En diger blandning, inte sant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar