tisdag 12 maj 2009

Eget medborgarförslag inlämnat

Tiden går fort när man har roligt, för visst är det så? Det känns inte som att det är över en vecka sedan jag skrev här... För egen del svischar veckorna bokstavligt talat iväg just nu. Trots att det till synes är lågsäsong i hockeyn pågår mängder av planering och arbete i bakgrunden just nu, och på torsdag och fredag är det dags för en tripp till Stockholm för möten och mässa.

För övrigt är det nu sex veckor kvar till min semester. Jag garanterar att jag varken kommer att ha det långtråkigt eller understimulerat tills dess, tack och lov!

I morgon kväll tänkte jag också hinna med Folkpartiets gruppmöte och alliansmötet inför kommunfullmäktige i nästa vecka. Med anledning av Projekt Degdala och länsstyrelsens rekommendationer har jag nyligen lämnat in ett medborgarförslag om att kommunen bör utforma en strategi för teknisk infrastruktur, men den kommer att behandlas först i KF i juni. Vid det tillfället kommer jag själv att få chansen att redogöra för ämnet från talarstolen. Creepy, det blir min premiär på den sida podiet. Nervöst och stimulerande på samma gång.

På det privata planet är det också en värdering av hus & fastighet på gång inför omläggning av byggnadskreditiv till "riktigt" lån. Wish us luck...

I dag avslutar jag med ett videoklipp från Marit Paulsen (som jag hittade via Mathias Sundin, mannen som initialt inspirerade mig till denna blogg) som är Folkpartiets första kandidat till Europaparlamentet. Själv lutar jag åt att kryssa tvåan Olle Schmidt, men Marit är minst sagt skön på sitt sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar