torsdag 5 februari 2009

Sjukdom, möten, mjölk och kärnkraft

Ibland går det snabbt i politiska kretsar, beskedet om nyheterna kring kärnkraften kom till synes väldigt snabbt efter att Centern tagit sitt förnuft (?) till fånga. Ur ett större perspektiv känns det åtminstone för mig som den enda vägen att gå, jag har ännu inte fått ett bättre hållbart alternativ presenterat. Det gnabbas givetvis från vänster- och miljöhåll i dag, men var är de konkreta motförslagen? Var är alternativen? Det finns inga svar.

I går kväll var jag på gruppmöte med FP och därefter alliansmöte, där riksdagsmannen Andreas Norlén (M) var på besök och berättade om både det ena och det andra, plus svarade på frågor. Det var en positiv upplevelse och jag tror det skulle vara nyttigt att förena de olika nivåerna på ett bättre sätt. Jag håller för övrigt också på med en profilartikel till Linköpings-Posten om kommunalrådet Monika Gideskog (M) ur ett mer personligt perspektiv. Publicering sker i nästa vecka, extra nöjd är jag med förstasidesbilden...

Annars är det jobbmässigt lugnt i och med landslagsuppehållet i hockeyn, vilket ger mig tid att fixa lite bakom kulisserna. Jag har nu precis avslutat lunchen och sitter här med ett halvt glas mjölk - en vätska som förtjänar lite extra uppmärksamhet. Den jag just nu dricker kommer nämligen från Ösgöta Mjölk, närmare bestämt gården Kättestad som ligger ett par mil söder om Linköping. Närproducerat, gott och bra - det kan inte bli mycket bättre!

Bättre kan däremot hälsan bli, det är småfebrigt och allmänt förkylt och konstigt. Men, det kan jag leva med, mamma där hemhemma verkar ha det betydligt värre med långvarig, hög feber. Krya på dig! Nu är i varje fall "gubben" på väg hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar