tisdag 10 februari 2009

"Live" från kommunfullmäktige, IPRED-inlägg

Ibland är tekniken mer fascinerande än andra stunder. Just nu befinner jag mig på kommunfullmäktige och varvar lyssnande, jobbande som redaktör och även lite bloggande då och då.

Hur, kanske någon undrar? Jo, svaret är enkelt - bärbar dator och mobilt bredband...

Först ut i kväll är Jan-Owe Larsson från Östsam, som informerar om varselläget i kommunen och regionen. BT har som bekant varslat en hel del personal och det kan mycket väl dyka upp fler negativa besked framöver. Positivt är ändå att just BT har valt att behålla sin utvecklingsavdelning intakt, om jag förstått saken rätt. Det signalerar onekligen framtidstro.

I övrigt kanske det inte finns några särskilt uppseendeväckande punkter på dagordningen i dag, men fortfarande känns det viktigt och roligt att vara på plats och lyssna - för att sätta sig in i verkligheten, processerna och inte minst det sociala spelet...

Jag tänkte nu också passa på att redovisa mitt senaste inlägg i debatten om IPRED, som publicerades i senaste numret av NU. De valde att ändra rubriken, men det spelar ingen större roll i sammanhanget - inlägget är fortfarande läsvärt... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar