söndag 24 augusti 2014

Mjölbys bäste politiker

I täten på väg mot mållinjen i valspurten! Foto: Maria Josefsson

Under lördagen hade jag förmånen att representera Folkpartiet i Mjölby i politikerloppet som ägde rum under Östgötamässan Häst på Mantorptravet. Jag fick chansen redan förra året, men då blev det platt fall och en hedrande sistaplats. Revanschsuget fanns definitivt.

Detta år var det glädjande nog inte mindre än åtta personer som deltog från politikerhåll, varav vinnaren Helene Oscarsson från Vreta Kluster mer klassar in som tjänsteman – grattis igen till totalsegern! Både jag och Helene fick förmånen att i kvalet få känna farten hos hästen Espoir och få hjälp av kusken/tränaren Oskar Svanberg, vi vann nämligen våra respektive kvallopp på samma häst.

Upploppet i kvalloppet. Foto: Maria Josefsson

Jag fick äran att besegra Maria Gillberg (C), Annette Ohlsson (M) och Franco Sincic (V) i kvalet med enbart politiker från Mjölby. I och med att Monika Gideskog (M) i sitt kval hamnade efter Helene och därmed inte gick till final kan jag titulera mig som "Mjölbys bäste politiker"! Åtminstone på travet den här gången...

Tack till alla medtävlare, kuskar och hästar, samt givetvis till Östgötamässan Häst för möjligheten att delta både under mässan och i travloppen. Jag är väldigt glad att se engagemanget som finns från så många, inte minst för att jag vill lyfta fram och stötta hästnäringen i Mjölby, Östergötland och Sverige.

Intresset för travet i sig blev för övrigt inte heller mindre den aktuella dagen. Väl genomfört lobbyarbete...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar