onsdag 2 oktober 2013

Jag blir så trött...

Kvällens "jag blir så trött" sponsras av: Människor i diverse köpes/säljes-grupper på Facebook som envisas med att kategorisera kläder och leksaker utifrån pojk- eller flicktillhörighet.

Jag tänkte måttligt ödmjukt bjuda sponsorerna på en ögonöppnare...

Ett litet barn struntar med väldigt stor sannolikhet fullständigt i om de svarta mjukisbyxorna eller de vita gummistövlarna är "avsedda" för det ena eller andra könet. När sponsorerna dessutom måste fråga vilket kön sakerna "tillhör" innan de vet om de vill köpa eller inte har beteendet passerat alla mina gränser för att kategoriseras som tragiskt.

(jo, jag vet att det tyvärr är så att det kan skilja i storlek och passform mellan olika tillverkares syn på pojkar/flickor, men så djupt är inte sponsorernas resonemang...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar