måndag 10 januari 2011

Förväntansfull folkpartist fortsätter fundera

Jisses, vad tiden går. Både jul och nyår har passerat sedan förra inlägget - och nu är det hög tid att ta tag i skrivandet igen. Julfirandet blev lugnt och skönt på hemmaplan, precis som nyåret då ett par av brorsdöttrarna var på besök.

I politiken är det nytt år, vilket innebär att de nya nämnderna och styrelserna (med mera) kommer att ta över. För min del är det Utbildnings- och arbetsmarknadsnämnden som kommer att vara huvuduppdraget, det känns både utmanande och spännande. Jag är minst sagt förväntansfull, på olika sätt.

I övrigt har vi dagen före nyårsafton fått hem de två hästarna, som nu har det bra här hos oss. Nordsvenskarna Tillan och Dolly (varav minst en är dräktig) knaprar både på hösilage (vilka ord man får lära sig) och våra träd om dagarna... För min del är det roligt att sakta och säkert få lära mig hantera hästar och få dem som en del av vardagen. Det är helt nytt, och jag vet att Maria älskar det och mår bra av det.

Vi har även blivit med ny katt för inte så länge sedan, namnet är Atos och rasen är exotic (en sådan där med intryckt nos, stackaren). Han fick komma hit, eftersom min bror med familj flyttat från hus till lägenhet. Atos, eller Hasse som han också får heta eftersom hans "mustascher" gör honom väldigt lik en viss Alfredson, är lite underlig men samtidigt väldigt snäll och go´.

Även den här vintern blev annars rejält snörik, även om vi nu för första gången får uppleva töväder. Det gör det lite lagom svårt att ta sig upp/ner för backen här hemma, men vi har löst det bra än så länge.

I övrigt är det jobb som gäller, i morgon ett besök i Jönköping, bland annat. Stimulerande, även det. Och just ja, min mor fyller år i dag - och har fått gratulationer, så klart. Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar