torsdag 27 januari 2011

Ilsken, initierad

Dags för ett alldeles för sällsynt blogginlägg här. Jobbet och livet tar väldigt mycket tid just nu och det märks på många olika sätt, bland annat genom avsevärt minskad bloggfrekvens.

Men, hur som helst börjar jag med att vara lite ilsken på Östgötatrafiken, vars usla informationshantering vid problem gjorde att jag och ett 50-tal andra fick stå i -15 grader i över en halvtimme, utan möjlighet till värme eller toalettbesök, och vänta på en ersättningsbuss som inte kom. När det väl kom en buss till "vår" hållplats D1 och tog oss med fick vi nämligen veta att det gått en buss i rätt tid vid hållplats D2 (som är utom synhåll från D1). Så bra då att tavlan visade D1 hela tiden... morr.

I övrigt har jag just nu ryggont, som påverkar hela vardagen. Det är vid sådana här tillfällen jag är extra tacksam att jag inte har några större bekymmer i livet. Det blir långsamt bättre, men det är väl dags att söka lite hjälp för det oavsett. När det hinns med.

Dessutom var jag på mitt första sammanträde med utbildnings- och arbetsmarknadsnämnden i dag, och har skrivit lite om det i Folkpartiets Mjölbyblogg.

Annars rullar det på med det mesta, kan jag kort och gott konstatera. Livet är bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar