lördag 5 december 2009

Svinig sjukdom saboterar, sängliggande sysslor sannolika

Jahapp, den här lördagen blev ju inte riktigt vad jag hade hoppats på. Under gårdagen var jag med övriga kamrater på jobbet och vaccinerade mig mot influensa A, eller "svininfluensan", se bilden nedan med köer... Jag hade nog ärligt talat räknat med lite huvudvärk och kanske feber, men det uteblev helt.

Däremot känns min kropp som en 80-årings, gissar jag. Rygg, knän och ett finger har jag tidigare haft ont i lite då och då, lägg samman dem och multiplicera med fem så hamnar resultatet ungefär på hur det känns just nu. Segt, men det är tur att man har bra kollegor som kan hoppa in och jobba mer med kort varsel!

Jag måste också berömma organisationen kring själva vaccineringen, det gick snabbt och oväntat smidigt trots de till synes långa köerna. Mycket bra jobbat av sjukvården, det gläder att få säga det!


I övrigt då? Ja, i dag har det av naturliga skäl inte blivit mycket gjort. I går fick jag ändå ett par texter publicerade, dels ledaren om energidrycker i MVT och dels ett andra debattsvar i Corren angående det svenska skolsystemet, "Rätt utbildning viktigast".

Nu ska jag återgå till sängliggande aktiviteter och ladda inför en ny, rolig arbetsvecka. Därefter väntar nästan en vecka i New York och julledighet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar