onsdag 9 december 2009

Intervjuaren intervjuades i informativ insats

I dagens utgåva av Östgötatidningen (gratis samhällsinformation, veckotidning som delas ut till alla hushåll) finns jag med i två olika artiklar - dels en om mig som nybliven politiker i Mjölby och dels en om kampen för bredband till oss på landsbygden. Frånsett att mitt efternamn var felstavat på ett par ställen (jag såg det dock inte själv...) var det väldigt trevlig läsning ur min egen synvinkel och jag hoppas att jag uppfattas på rätt sätt av läsarna. De finns tyvärr inte på nätet (än?).

Det var annars lite ovant att bli intervjuad, inte intervjua själv...

I kväll var jag också på gruppmöte inför nästa veckas kommunfullmäktige i Mjölby, i morgon kväll kommer vi också att sammanställa rösterna i FP:s provval till kommunen. Dessutom är jag i färd med att sparka igång ett "riktigt" byalag här hemma i Kolstad-trakten, och har skrivit en positiv ledare till fredagens MVT. Just ja, jag var i Rimforsa i eftermiddags och intervjuade årets östgötakock, plus en sväng på "vanliga" jobbet under förmiddagen på min "lediga" onsdag.

Många mycket spännande saker som väntar, dessutom trippen till New York i nästa vecka. Det ska bli ruskigt skoj, men om jag känner mig själv kommer jag också att sakna Maria och djuren här hemma... det kommer bli underbart att komma hem igen lagom till en lugn och härlig julhelg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar