torsdag 4 december 2008

Skitdag, IPRED och räntechock

Dags för lite frukost efter en sen kvälls arbete i går och en tidig morgons inledande i dag, men innan dess behöver jag skriva av mig lite här. I går var nämligen en sådan där klassisk "one of those days" till en början... eller vad sägs om körförbud på Ådi (bromssystemet pajade mitt under besiktning)? Nåja, hellre där än på motorvägen.

Trotjänaren fick stå kvar på Bilprovningen medan jag fick promenera de 40 minuterna in till tandläkaren, som konstaterade - rotfyllning måste göras. Underbart.

Efter det blev dagen åtminstone bättre, med hjälp av farsgubben och trailer transporterades Ådi hem (köra/bogsera får man ju inte, inga bromsar...), jag fick en del gjort på jobbet och på kvällen tillbringades några timmar i kommunhuset. Jag var nämligen på mitt första "gruppmöte" någonsin med Folkpartiet och därefter med Alliansen. Mycket givande! Mycket läsning inför kommunfullmäktige på tisdag...

Mycket talar för att vi snart kan börja flytta in i huset, härligt!

Moderaterna beslutade sig i går för att stödja IPRED - men i vilken form verkar inte ens vara klart. Känns mycket underligt... soppan fortsätter.

Riksbanken meddelade nyss att reporäntan sänks med 1,75% - rejäla krafttag som överraskade även mig. Jag hade gissat på 1,25% men tar tacksamt emot mer - både principiellt och privatekonomiskt med ett rörligt byggkreditiv.

Till sist - det är fritt fram att kommentera inläggen, gör gärna det... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar