söndag 23 november 2008

Härskarteknik och publicering i Corren

I lördags tog jag ännu ett steg på målet att bli politiker. Riktigt exakt vad målet innebär är svårt att säga, men jag tar hela tiden steg åt rätt håll - vad det nu innebär... Hur som helst var jag på en föreläsning med Elaine Bergqvist, retoriker som bland annat skrivit en bok om härskarteknik och denna dag delade med sig av sina kunskaper - så gott det nu går på några få timmar.

Som så ofta är det skönt att kunna sortera sina tankar och erfarenheter utifrån en kategorisering och de sju olika teknikerna som hon tog upp var "naturligtvis" bekanta från verkligheten, även om man inte tänker på dem på det sättet i vanliga fall. Tänkvärda timmar, helt klart.

I fredags fick jag dessutom ett glädjande mail från Corren om att min inskickade debattartikel kommer att publiceras på måndag 24 november, alltså i morgon. Det ska bli intressant att se utformningen och även hur de beskriver min bakgrund. Håll utkik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar