måndag 5 april 2010

Annandagens anekdoter

Efter en förmiddag med effektiv och bra matshopping på lämplig stormarknad inte alltför långt bort från hemmet har jag nu inlett annandagens arbete. Resultatet hittills är en ledare till MVT om Internets betydelse för den politiska agendan - nu börjar tidningens valbevakning på allvar att ta form. Här är två redan publicerade ledare som jag inte länkat till än:

- En timme för vår planet (Earth Hour)
- Turismen behöver stärkas (om fri internetuppkoppling i Motala)

I kväll väntar fotograferande av semifinal 3 mellan Linköping och Djurgården i Cloetta Center, resultatet av det arbetet kan så småningom ses på Hockeyligan.se.

Gällande initiativet Nej till datalagring är det fascinerande att så många är emot direktivet, men att så få samtidigt vågar stå för det. Sex folkpartister och ett gäng piratpartister hittills. Är det inte fler som vågar?

Apropå att tycka till om saker, här är en annan "kontroversiell" åsikt från min sida. Jag är ändå europavän och i grunden positiv till EU, vilket Folkpartiet som ni alla vet också är. Men, jag är av åsikten att vi bör vänta med att införa euron i Sverige. Det är väl kanske lite av att svära i kyrkan, men nationalekonomen i mig har talat.

Euro-området är än så länge alldeles för olikformigt och har en för trögrörlig arbetskraft för att utgöra ett vettigt valutaområde. Bland annat Den hälsosamme ekonomisten har skrivit många relaterade inlägg i frågan. Jag var aktiv Nej-förespråkare i folkomröstningen och har ännu inte sett någon anledning att ändra mig i frågan.

I går begick jag förresten säsongsdebut i fotbollen med Malmens FF, närmare bestämt på suveräna Svartåvallen i Boxholm. Det blev seger med imponerande 4-0 mot Strålsnäs FF, som ställde upp med två olika lag i de olika halvlekarna (matchreferat).

Undertecknad höll alltså nollan, med god hjälp av försvaret. Den första halvleken, med 4-0 som resultat, var nog den mest positiva jag upplevt i den svartvita tröjan - det lovar gott, även om motståndet i och för sig inte var det mest högklassiga.

Så, nu är det dags för lite lunch och därefter ytterligare lite jobb innan det så småningom bär av mot Linköping. Lev väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar