lördag 7 mars 2009

På plats på liberala riksmötet

För en stund sedan anlände jag till Folkpartiets liberala riksmöte här i Konsert & Kongress i Linköping. Nära och bra - för övrigt är det tydligen en repris av mötet från förra EU-valåret.

Precis nu spatserar Marit Paulsen förbi i korridoren där jag sitter och knappar, precis som för övrigt många andra gör för tillfället. Bärbara datorer är en allmän förekomst numera, kan jag lugnt konstatera, och jag har sett flera "kända" bloggare around.

På mitt schema i dag står först lunch, sedan anförande av partiledare Jan Björklund. Första seminariet för min del blir ett om hur kommuner och regioner påverkas av EU, därefter avviker jag från denna första dag - kvartsfinal 2 i Cloetta Center väntar kl 16:00, LHC-Skellefteå.

I morgon väntar sedan två för mig högintressanta seminarier om att driva valkampanj på nätet och därefter ytterligare ett seminarium om nätets krafter - både goda och onda. I det sistnämnda deltar för övrigt Alexander Bard, som med gruppen Bodies Without Organs i kväll deltar i Melodifestivalens "Andra chansen" i grannstaden Norrköping. Heja BWO!

Nu ska jag mingla lite och se om jag hittar några fränder från Mjölby, en dito från Motala har jag redan träffat på - en person som har kommit med ett för mig mycket intressant politiskt förslag. Mer om det i senare inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar