torsdag 18 september 2014

77 personkryss hedrar

I riksdagsvalet 2010 fick jag som nia på Folkpartiets östgötalista 59 personkryss och den gången var det främst integritetsfrågor som var mitt fokusområde. Det gav en elfteplats sett till resultatet.

I riksdagsvalet 2014 som nu är färdigräknat fick jag som sjua på listan 77 personkryss (0,52%) och har lyft fram landsbygds- och integritetsfrågor som "mina". Det ger också en sjundeplats sett till antalet kryss i länet.

Det ska bli intressant att se om 2018 har något mer att bjuda på, om jag då satsar på en reell personvalskampanj – tack till alla som har velat ge mig ert förtroende! Jag hade bara behövt tiodubbla kryssen för att komma in... ;)

I övrigt har jag de senaste dagarna följt utvecklingen kring kommunalvalet i Mjölby, och rapporterat om det på partiets lokala blogg. Dramatik och förtvivlan, med en gnutta hopp inför den sluträkning som påbörjas inom kort...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar