måndag 23 juni 2014

Intensivt valarbete pågår i det tysta

Midsommarfrid, semester, lugn och ro? Nja, det första stämmer väl förvisso in på mitt liv där midsommarhelgen tillbringades i lugn med närmaste familjen – alldeles utmärkt och i min smak. Men semestern låter självmant vänta på sig till augusti och framåt, dessutom är väl "lugn och ro" inte det främsta i livet just nu.

I det tysta jobbar jag med ett antal olika saker relaterade till valrörelsen. Inte minst har jag och kollegan Ken på jobbet fixat med första valfilmen med tillbehör, som kommer att lanseras senare i veckan. En ny filmdag är också inplanerad i juli, därefter kommer ett gäng ytterligare filmer både med mig själv och många andra som ingredienser.

Utöver det är det första lokala flygbladet fixat, bollat, korrat och beställt. Bland annat det kommer att finnas med på repertoaren under Broarnas dag i Mjölby på fredag denna vecka, då vi givetvis finns på plats på stan tillsammans med våra vänner i Alliansen.

I dag var det också heldag med utbildningsnämnden, innehållande både diskussioner av olika slag och sammanträde. Låt mig säga som så att det finns förbättringsbara punkter inom många områden – och jag hoppas innerligt att vi får chansen att ta tag i dem efter valet i höst. Vi vill verkligen mer, det är inte bara som vi säger!

Tillbaka in i grottan och mer valarbete...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar