söndag 15 september 2013

Händelserik helg med nya erfarenheter

Foto: Maria Josefsson
Så här såg det ut i lördags då jag, iförd FP-jacka, fick chansen att å Mjölby kommuns vägnar delta i politikerloppet under Östgötamässan Häst. Det var riktigt roligt att se alla organisationer, företag, människor och djur som fanns på plats på Mantorptravet.

Det råder ingen tvekan om att hästnäringen både berör och har en stark framtid, det finns väldigt många outnyttjade marknader att ta hand om. Ta bara anpassade klädesplagg och skyddsutrustning för kvinnor, där finns det bevisligen mycket att göra enligt de insatta - det mesta är anpassat för män trots att det är en kvinnotät verksamhet. En annorlunda form av jämställdhetsarbete, men ett sådant som inte ska glömmas bort.

Jag vill här passa på att tacka alla inblandade för att just jag fick chansen att ställa upp, att jag fick trevliga medtävlare, att min förnamne Tobias Gustafsson litade på min förmåga att "ratta" en häst, att Borg Hackstable skötte sig utmärkt (även om det inte gick så fort som jag önskat) och att jag fick förmånen att lära känna travsporten en aning närmare. Tack, kort och gott!

Foto: Camilla Egberth
I dag har jag för övrigt också gjort som relativt många andra, nämligen röstat i kyrkovalen för att föra fram liberala röster även i det sammanhanget. Helgen bjöd annars även på en hel del lyckat jobb i samband med SHL-premiären under lördagen, visst fysiskt arbete och en avslutande söndagsmiddag med en utmärkt filé från ett lokalt skjutet vildsvin. "Närodlat" känns bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar