söndag 25 mars 2012

Är mottagarna tillräckligt intelligenta?

I helgen har jag varit någonting så ovanligt som ensam hemma. Fru och barn har varit iväg på äventyr tillsammans med svärmor under lördag-söndag och jag har därmed fått rå om mig själv under dagen. Eller nja, rå om saker som behövts rå om i och omkring vårt hem...

Det här var första gången jag sov ensam i vårt sovrum sedan Tibbe föddes i oktober. Det är snart ett halvår sedan. Jösses vad tiden går...

Tisdag kommer att bli en hektiskt politikdag för min del. Gruppmöte inför nämndsammanträde före lunch, nämndsammanträde efter lunch och därefter kommunfullmäktige på kvällen.

På det sistnämnda kommer jag inte att kunna hålla mig borta från talarstolen, av flera skäl. Dels har jag lämnat in en enkel fråga till kommunfullmäktiges ordförande och dels kommer ett (från kommunstyrelsen negativt) svar på Carinas motion om att undanta skolan från besparingar.

Argument saknar jag inte. Frågan är om de som ska ta emot dem har intelligensen nog att lyssna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar