söndag 24 juli 2011

Semester!

I dag, denna söndag 24 juli, avslutar jag min första semestervecka år 2011. Jag har sedan i måndags kväll befunnit mig tillsammans med min älskade fru och våra två hundar på landstället i Roslagens skärgård. I fjol blev det inget besök här, med anledning av bröllopsresan till Nya Zeeland, men i år var det just hit vi styrde kosan.

Att få komma ut på landet på det här sättet är svårt att beskriva. Visst bor jag på landet i vanliga fall också, men det här är en annan sak. Relativt långt att ta sig hit, inga grannar att tala om, lagom spartanskt, sol och bad, lugn och ro... Det här är mitt smultronställe, i brist på ett bättre ord.

Jag har "bara" två veckors semester nu i sommar, och en av dem ligger nu kvar framför mig. Vi blir kvar här i några dagar innan det bär av hemåt igen för att ta itu med lite saker och ting där. Tacksamt nog har både föräldrar och svärmor tagit ansvaret för djuren där hemma, utan det hade vi inte kunnat ta den här välbehövliga trippen norröver. Tack!

Från den senaste tidens händelser kan jag annars rapportera...

- Jag har för första gången någonsin visat upp en häst på en premiering. Vår nordsvensk Utilda (mer känd som "Tillan") skulle visas upp för stamboksföring som femåring, och det gick finfint för både henne och mig. 42 poäng (99897) var hennes omdöme, vilket är riktigt bra, och jag fick omdömet att jag uppförde mig "som en riktig hästkarl". Det är nog riktigt bra det också.

- Under två veckor hade vi besök av två av mina tre härliga brorsdöttrar hemma i Östergötland, vilket var riktigt trevligt! Ett stort tack till Celine och Aurelie, till deras övriga familj som lånade ut dem ett tag, och till min fru som tog hand om dem i och med att jag jobbade.

- En onsdagkväll i juli hade vi i Folkpartiet i Mjölby en liten grillkväll, som blev mycket trevlig. Tack till alla inblandade, vi ses nog snart igen!

- Jobbet har delvis ändrat karaktär på sistone, det har blivit mycket utveckling och projektledning. Omväxlingen är härlig, kan jag lugnt säga, och jag är också stolt över hur mycket vi åstadkommer. Från och med augusti blir det lite mer av varje igen, med både projekten och det redaktionella/informativa.

- Arbetsnamn "Pytte" jobbar på och växer, vi är nu på vecka 28+1 och jag har fått förmånen att känna av de fysiska sparkar och slag Pytte bjuder på. Nu är det inte bara mamma som känner av dem, även om jag fick en liten försmak av det vid midsommar. Beräknat leveransdatum är som tidigare redovisat 14 oktober, då det blir mer "semester" för min del.

- Tragedierna i Oslo är svåra att beskriva. Jag lämnar orden därhän.

- Skrivmässigt har jag fått lite abstinens, och har jobbat bort den med några politiska ledare.

- Jag har läst tre böcker under veckan som gått. Fler blir det under veckan som kommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar